נתניהו: "רק הממשלה אחראית על גופי הביטחון"

שלמה ריזל No Comments on נתניהו: "רק הממשלה אחראית על גופי הביטחון"

רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: "בדמוקרטיה מתוקנת הממשלה הנבחרת אחראית על גופי הביטחון; האופוזיציה רוצה אנרכיה. הרפורמה היא רק תירוץ. הלוואי שאתבדה; קיבלנו מנדט מהציבור ואותו נממש"

צילום: חיים צח, לע״מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: רועי אברהם, לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "אני מבקש תחילה לשלוח תנחומים בשמי ובשם הממשלה כולה, לחברנו יריב לוין, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, על פטירת אביו, פרופ׳ אריה לוין ז״ל, אני בוודאי לא צריך להזכיר לכם שזה בא כמה חודשים בלבד לאחר פטירת אימו ז״ל.

"פרופ׳ לוין היה חתן פרס ישראל, מומחה לבלשנות, חוקר גדול של השפה הערבית. אנחנו יודעים עד כמה יריב היה קשור אליו בכל נימי נפשו, ואנו שולחים לו ולמשפחתו תנחומים מעומק ליבנו.

על הפיגוע בתל אביב: "בשם ממשלת ישראל אני מבקש למסור את תפילותינו להחלמתם של פצועי הפיגוע הקשה שלשום בתל אביב. אני מצדיע למתנדב המשטרה וללוחמים שחיסלו את המחבל. הנחיתי להרוס את ביתו. עצרנו את אביו של המחבל, יחד עם מעורבים נוספים בפיגוע קשה זה, ונמצה איתם את הדין.

על הפעילות ביו"ש: "אני מבקש גם לשבח את לוחמי סיירת גולני שחיסלו הלילה בשומרון שלושה מחבלים. כפי שכולנו רואים, כוחותינו פועלים סביב השעון נגד מבקשי נפשנו. והעיקרון הוא פשוט, מי שמנסה לפגוע בנו, או פוגע בנו, דמו בראשו.

על הביקור באיטליה: "הבוקר חזרתי מביקור מדיני חשוב באיטליה, כחלק מהמדיניות שלנו לגבש עמדה תקיפה יותר ובמידת האפשר אחידה יותר במדינות המערב, נגד הגרעין האיראני. בנוסף לנושא האיראני, דיברתי עם ראש ממשלת איטליה מלוני על חיזוק הציר הפרו-ישראלי באיחוד האירופי, שינוי בהצבעות איטליה באו״ם ובמוסדות בינלאומיים, ייצוא גז ישראלי לאיטליה ודרכה לאירופה ופרויקטים כלכליים משמעותיים נוספים. את כל אלה אנחנו נקדם בביקור של ממשלת איטליה בישראל בחודשם הקרובים. גם על כך הוסכם בביקור.

על הכלכלה והשפעת הרפורמה: "במהלך הביקור נפגשתי עם עשרות ראשי חברות איטלקיות מובילות. אף לא אחד מהם דיבר על הרפורמה המשפטית, אבל כולם, בלי יוצא מן הכלל, דיברו איתי על השקעות בישראל, על הגדלת ההשקעות בישראל ועל חיזוק שיתוף הפעולה עם כלכלת ישראל. את האמת הפשוטה הזאת התקשורת המגויסת בארץ מעלימה לחלוטין.

"הניסיונות שלהם להגחיך את הביקור או כל דבר אחר שאנחנו עושים, מזכירה לי את הניסיונות שלהם להגחיך את הדברים שאמרתי, שאנחנו נכרות שלום עם מדיניות ערביות נוספות בלי הפלסטינים, שנהפוך את כלכלת ישראל לאחת הכלכלות המובילות בעולם על ידי הרפורמות שעשינו, שנביא מליוני חיסונים לישראל ונוציא אותה ראשונה מהקורונה, שנהפוך את ישראל למעצמת גז אנרגטית, עצמאית ושנהפוך אותה גם לאחת מהמעצמות המובילות במאבק בסייבר. על כל זה הם גיחכו. הם צריכים לשמוע את אותם הדברים.

על קריסת הבנק האמריקאי: "אז הנה עוד דבר שהם מנסים להעלים ולצמצם, בניגוד לכל התקשורת העולמית. כשהייתי באירופה ופתחתי את כל רשתות הטלוויזיה, הדבר הראשון שהיה בראש החדשות זה קריסת הבנק SVB, משום שזה משפיע על עולם ההייטק, משפיע על מדינות רבות, ומשפיע כמובן על ישראל. אבל זה לא התאים כרגע, כי התקשורת המגויסת מתעלמת מכל מה שלא מסתדר עם האג׳נדה שלה. וכמובן אני מקווה שאנשים לא השקיעו לפי הייעוץ של מנהלי התבהלה בתקשורת הישראלית, כי מי שעשה את זה, לא עשה דבר כלכלי נכון. אבל אנחנו כמובן לא מתעלמים מקריסת הבנק הזה, אני אבחן היום עם שרי האוצר והכלכלה ועם נגיד בנק ישראל, אם יש פעולות נדרשות כדי לסייע לחברות ישראליות שנקלעו למצוקה, בעיקר למצוקה תזרימית, בעקבות קריסת הבנק SVB.

"יש לנו מחוייבות כמובן לנסות להגן על החברות הללו, שעיקר פעולתן בישראל ותישאר בישראל, וגם על העובדים שלהם. אבל מה שהוכח פה שוב, זה שכלכלת ישראל שבנינו כאן ב-20 השנים האחרונות, היא אחת הכלכלות הבטוחות והיציבות ביותר בעולם. גם אמת פשוטה זו התקשורת המגויסת מנסה לטשטש, כי זה לא מתאים לקו הקיצוני שהיא ומתנגדי הרפורמה מובילים.

"הם מורידים את הדיון לפסים אבסורדיים. אי אפשר להיות בעד כלכלת ישראל -ולעודד הוצאת כספים מישראל. אי אפשר להיות בעד שלטון החוק – ולעודד הפרות חוק. אי אפשר להיות בעד ביטחון המדינה – ולעודד סרבנות שתמוטט את ביטחון המדינה. אי אפשר להגיד ״אני בעד המדינה״ – אבל ״אם לא תקבלו את העמדה שלי אני עוזב את המדינה״. אין ציונות על-תנאי.

נתניהו התייחס במרומז להתנגשויות מול הייעוץ המשפטי לממשלה: "והנה האבסורד הכי גדול- בכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצתם חיים, הממשלה הנבחרת היא זאת שאחראית על הצבא, על המשטרה, ועל יתר גופי הביטחון. כך זה חייב להיות ואוי לנו אם זה לא יהיה.

"זה לא רק מעוגן בחוק, זה מעוגן בשכל הישר. אין אף אחד אחר שיקבע מי יפקד על הגופים הללו, מי יוביל אותם, וכיצד יוביל אותם. מישהו אחר, חוץ מהממשלה הנבחרת, יפקד על המאבק נגד איראן? על המאבק נגד הטרור בתוך הארץ? על שמירת החוק והסדר? זה הבסיס של כל דמוקרטיה ושל כל חברה מתוקנת, ואם מערערים את זה, מערערים את עצם קיום הדמוקרטיה.

"רק לפני ארבעה חודשים הלכנו לבחירות. הממשלה בראשותי קיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל. העובדה שבמשך חודשיים שלמים הקריאות החוזרות ונשנות שלנו להידברות לא זכתה לשום מענה מהאופוזיציה, מוכיחה שמה שמעניין את האופוזיציה זו לא הרפורמה, אלא יצירת אנרכיה והפלת הממשלה הנבחרת.

"הרפורמה היא רק תירוץ. אני מקווה שאני אתבדה. אני מקווה שיקומו אנשים כנים, ישרים, פטריוטים שאכפת להם מהמדינה, שכן מוכנים להידבר. אבל בכל מקרה, שאיש לא יטעה – קיבלנו מנדט מהציבור, ואת המנדט שלנו אנחנו נממש", הבהיר ראש הממשלה לסיום.



0 תגובות